Discipline, Discipline en nog eens discipline
Heer en Meester
De commerciële medewerkers van Fourcroy zijn ‘heer en meester’ als het gaat om het constant en consequent invullen van commerciële informatie in de Salesflow. Als team maken zij er een ware sport van om de Salesflow in te vullen. Want hoe goed een CRM systeem ook is: zonder de input van de commercieel medewerkers is een CRM systeem niets waard.
Effectief klantbeheer door slechts 4 vragen
Met de Salesflow verwerkt elke accountmanager het klantbezoek binnen twee minuten via hun iPad. Zij hoeven aan de hand van 4 vragen alléén de minimale hoeveelheid informatie in te voeren in de Salesflow. Wij snappen namelijk dat zij veel onderweg zijn en geen tijd hebben om ‘op kantoor’ alle informatie via laptop of PC in te voeren. Zij willen namelijk vooral ‘naar buiten’: klanten bezoeken!
Werk van de buitendienst slim organiseren
De Salesflow doet na het beantwoorden van de vier vragen de rest. De app helpt de accountmanagers bij het organiseren van hun werk en zorgt voor een optimaal samenspel tussen buitendienst en binnendienst. Dagelijks verwerkt de app de commerciële informatie tot een overzichtelijk dagrapport en actuele pijplijn. Dit zorgt ervoor dat zij nooit meer een verkoopkans missen.
Geen input = gemiste omzet
Echter, de input van de accountmanagers is onmisbaar in dit proces. Zonder deze input, geen inzicht in de pijplijn en wél gemiste omzet. En omzet missen: daar houden ze niet van bij Fourcroy. Zeker niet omdat dit ook vaak betekent dat men waarschijnlijk zijn/haar klanten niet optimaal bedient.