Mobiel CRM-systeem
Tijdens mijn route langs (potentiële) klanten krijg ik veel vragen omtrent de Salesflow, ons mobiel CRM-systeem. Een veel gestelde vraag is bijvoorbeeld: wat is nu het verschil tussen jullie en andere CRM leveranciers? Wat doen jullie nou anders? Het is altijd een mooi moment om onze pitch er uit te gooien over ons mobiel CRM-systeem en eenvoud. Maar wat betekent die eenvoud nu echt voor de gebruiker?
Mobiele ondersteuning
De vertegenwoordiger anno 2015 gaat niet meer op pad met zijn kofferbak vol dozen met brochures en promotiemateriaal. Ze nemen, net zoals onze klant Projecten Nederland, hoogstens nog een boek met stalen mee om de klant een gevoel te laten krijgen hoe producten aanvoelen en van wat voor materiaal deze gemaakt zijn. Dit gevoel is natuurlijk nooit te digitaliseren.. Maar verder zie ik de vertegenwoordigers enkel nog met hun telefoon en tablet op pad. “Daar kan ik toch alles mee?” Is vaak het antwoord wanneer ik vraag of ze niets anders nodig hebben.
Alles in één klik beschikbaar
Neemt men dan ook geen laptop meer mee? Ik zie het niet vaak meer. Vaak krijg je te horen dat mensen zich de tijd niet meer gunnen voor het opstarten van hun laptop en dat alles op hun mobiel met één klik beschikbaar is. Waarom zou je dan nog gaan martelen met een laptop waar je negen van de tien keer ook nog eens een WiFi punt voor op moet zoeken om er een beetje fatsoenlijk mee te werken?
Hoe speelt Blisss daar dan op in?
Bij Blisss proberen we altijd te luisteren naar de opmerkingen van onze klanten. Vandaar dat we ons mobiel CRM-systeem, de Salesflow, vanuit de app gedachte hebben ontwikkeld. Met een mobiel CRM-systeem heb je namelijk altijd alle klantgegevens binnen handbereik en overzichtelijk op je tablet. Voor veel vertegenwoordigers een zegen in deze drukke tijden waarin ze hun administratieve tijd het liefst zouden terugbrengen tot nul.
Wat heeft de manager aan ons mobiel CRM-systeem?
De manager vergeten we ook niet met ons mobiel CRM-systeem. Heeft die in 2015 nog zin/tijd om dagelijks in het CRM-systeem in te loggen om te zien wat er bij zijn/haar klanten speelt? Natuurlijk niet! Daarom werken we met proactieve rapportages. U geeft ons de tijd en dag waarop u welke rapportage wilt ontvangen en ons mobiel CRM-systeem stuurt u de rapportage op de mail. Zo kunt u lekker aan de slag met waar u goed in bent en zijn zowel u, als uw vertegenwoordiger zo min mogelijk tijd kwijt met de administratieve rompslomp zonder verlies van kwaliteit van uw sales data! Een win-win voor al veel bedrijven. Bent u de volgende?