Hoe krijg ik klantinformatie bij mijn buitendienst?
Veel bedrijven hebben zowel een binnendienst als een buitendienst. En bijna elk bedrijf heeft wel een software systeem waarin men de basis gegevens van de klanten (naam, adres, contactpersonen, etc.) kan bijhouden en waar vanuit men kan factureren. Voor de binnendienst is dit prettige software. Voor de buitendienst is het in 9 van de 10 gevallen geen prettige software. Argumenten hiervoor zijn onder andere: het is te uitgebreid, ik kan het enkel thuis op mijn computer bijwerken, datgene dat ik wil vastleggen kan net niet, et cetera.
Software voor de buitendienst
Je kunt als bedrijf er voor kiezen om een software systeem aan te schaffen dat specifiek voor de buitendienst (vaak de verkoop) is geschreven. Zogenaamde CRM software. Dit is in alle soorten en maten te verkrijgen. Bij Blisss Software hebben we standaard applicaties gemaakt ter ondersteuning van de verkoop. We sluiten deze aan op de software van de binnendienst, zodat er een optimale integratie is tussen beiden. De binnendienst kan dan gewoon met de boekhoud software blijven werken, terwijl de buitendienst een app krijgt welke ze op hun tablet kunnen gebruiken.
Specifieke kenmerken
Waar de binnendienst NAW gegevens wil bijhouden, en de facturatie op orde wil brengen, heeft de buitendienst andere wensen. Denk hierbij aan het bijhouden van je taken, je verkoopkansen, het maken van je gespreksverslagen en het bijhouden van je agenda. Dit hebben we bij Blisss ondergebracht in de Salesflow. Daarnaast is het voor veel verkopers handig om het assortiment up to date in de vorm van een catalogus bij de hand te hebben. Hiervoor is de Saleskoffer ontwikkeld. Tot slot kwam de vraag, van groothandels met een ruim assortiment, of de verkoop inzage kan krijgen in de omzet per klant en deze in verhouding tot het voorgaande jaar. Om deze informatie bij de buitendienst te krijgen hebben we de Salesview ontwikkeld.
Eenvoudige apps met een specifiek doel
De meeste software bedrijven maken één app waarin alle informatie terug komt. Maar vaak hebben verkopers maar behoefte aan een paar specifieke elementen. Onze filosofie is dat een verkoper het best werkt met een eenvoudig systeem dat in maximaal twee stappen de informatie geeft waar behoefte aan is of de mogelijkheid geeft om informatie bij te werken.
Heeft u ook de wens dat uw buitendienst relevante informatie onderweg bij de hand heeft en eenvoudig bij kan werken? Neemt u dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.