Een goede manier om samen met de klant een verkoopapplicatie een succes te maken.
Gebruikersinstructie verkoopapplicatie
Zo’n twee maanden geleden heb ik een klant van ons, Alpuro, een gebruikstersinstructie gegeven van één van onze verkoopapplicaties. Alpuro is een veevoederbedrijf dat gespecialiseerd is in de productie van veevoer. De instructie deed ik in de middag maar in de ochtend ben ik al met één van de verkoopmedewerkers mee geweest op zijn route. Dit doen we af en toe omdat het belangrijk is om je goed te kunnen verplaatsen in de situatie van de gebruiker waarin hij onze applicatie gaat gebruiken.
Ik kreeg direct bij aankomst al een paar laarzen in mijn handen gedrukt en een groot deel van het ochtendprogramma was dan ook het bezoeken van boerenbedrijven en daar de controles uitvoeren bij de kalveren in de stallen.
Instructie vanuit de praktijk
Naast deze enerverende ervaring heb ik de verkoper advies gegeven over hoe hij de salesflow optimaal kan gebruiken. Op deze manier kon ik vanuit de praktijk instructie geven aan de klant en had ik gelijk een band met de gebruiker en was ik niet langer meer de stem aan de andere kant van de lijn. Vanuit de klant kreeg ik veel complimenten over deze aanpak en ik kon op deze manier goed ontdekken waar de gebruikers tegenaan lopen op zo’n dag en wat onze verkoopapplicatie daarvoor als oplossing biedt.