Apps in het zakenleven
Een paar weken terug ontmoette ik iemand en hij stelde mij de vraag: “Wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven?” Nu ben ik zelf niet een persoon die een standaard verhaal in zijn hoofd heeft en improviseer ik vaak. Deze keer was het niet anders, dus ik vertelde dat ik bij een bedrijf werk dat apps ontwikkelt. “Ah…” was de reactie van mijn gesprekspartner. Ik vertelde verder dat wij apps maken die gebruikersvriendelijk moeten zijn en enkel dienen te ondersteunen in datgene wat de gebruiker nodig heeft. “Hoe werkt dat dan?” was zijn volgende vraag. Ik vertelde dat wij ons richten op commerciële mensen die dagelijks veel contact hebben met hun klanten. Die willen eenvoudig registreren wat zij bespreken met hun klanten, maar hier zo min mogelijk handelingen voor verrichten. Maar toch wil het management dat al het contact met de klanten goed worden geregistreerd, zodat zij er rapportages van kunnen krijgen. Hier haken wij aan door onze combinatie van een simpele app met de juiste rapportages voor het management.
“Dus de app zorgt ervoor dat commerciële mensen daadwerkelijk gaan registeren?” Ja, zei ik. Zelfs de mensen die vroeger een broertje dood hadden aan administreren vinden het een feestje om met onze apps te werken. “Dat zijn nog eens fijne apps!” zei mijn gesprekspartner.
Ik ben blij dat mijn verhaal zo’n enthousiaste reactie opleverde. Het geeft mij de bevestiging dat wij bij Blisss Verkoopapps op de juiste weg zijn met onze apps. Fijn om te merken dat onze filosofie gedeeld wordt door meer mensen!